Senast uppdaterad: 29 januari 2019

Klagomål, synpunkter och beröm

Lyssna

Vi vill att du ska få en bra tandvård och vara nöjd i din kontakt med oss. Hjälp oss gärna i det arbetet genom berätta vad du tycker fungerar bra eller dåligt.

Om du inte är nöjd med ditt besök hos oss ska du i första hand tala med din tandläkare eller tandhygienist. Du kan också vända dig direkt till klinikchefen genom att skicka ett mejl till den klinik där du har behandlats. Kontaktuppgifter hittar du på respektive kliniksida.

Om problemen är kvar även efter att du har kontaktat någon av dessa kan du skicka in synpunkter och klagomål till avdelningen för tandvård och utveckling på huvudkontoret. Det gör du via formuläret längre ned på sidan.

Fristående, opartiska instanser

Om du inte är nöjd med vården kan du även vända dig till fristående och opartiska instanser:

Patientnämnden

Ifall problemen inte blir lösta genom att du kontaktar oss på Folktandvården kan du kostnadsfritt vända dig till Patientnämnden.
www.patientnamndenstockholm.se

Inspektionen för vård och omsorg, IVO

Om du anser att du blivit felbehandlad kan du göra en anmälan till Inspektionen för vård och omsorg.
www.ivo.se

Patientförsäkringen

Genom patientförsäkringen kan den som drabbats av skador som uppstått inom tandvården få ersättning.
www.patientforsakring.se

Dina synpunkter är viktiga för oss

Här kan du berätta vad du tycker om oss på Folktandvården Stockholm. All kritik, beröm som klagomål, är viktig och hjälper oss att utvecklas. Försök att vara så detaljerad du kan in din beskrivning, och i de fall det är relevant ange vilken sida eller funktion det är som du har problem med. Din åsikt är viktig och ger oss möjlighet att utvecklas och bli ännu bättre.

Ett fel inträffade när CAPTCHA-bilden skulle hämtas