Senast uppdaterad: 29 juni 2022

Synpunkter på vården

Lyssna

Berätta vad du tycker om oss på Folktandvården Stockholm. Alla synpunkter, beröm som klagomål, är viktiga och hjälper oss att utvecklas. Du lämnar din åsikt digitalt via 1177.se eller direkt till kliniken.

Synpunkter och klagomål via 1177.se

Om du inte är nöjd med ditt besök hos oss kan du enkelt lämna dina synpunkter och klagomål på 1177.se. Där hittar du våra kliniker under rubriken "Mottagningar" och på respektive klinik finns en länk till e-tjänsten "Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare". Svaret skickar vi direkt till din inkorg på 1177.se inom fyra veckor.

Logga in på 1177.se

Du har även möjlighet att lämna din synpunkt anonymt, men då har vi tyvärr inte möjlighet att besvara den.

Anonym anmälan

Du kommer snart även kunna lämna synpunkter eller klagomål för en person som inte kan göra det själv. Det görs via en fullmakt som kommer läggas till här på sidan så snart den är klar.

Att lämna synpunkter och klagomål digitalt införs successivt i vården, men precis som tidigare kan du även tala direkt med din tandläkare eller tandhygienist när du är på kliniken. Du kan även lämna dina synpukter via telefon eller brev om du inte är nöjd med ditt besök hos oss.

Telefonnummer och adresser till våra kliniker

Fristående, opartiska instanser

Du även välja att vända dig till en fristående och opartisk instans och lämna dina synpunkter på din vård hos oss på Folktandvården.

Patientnämnden

I de fall problemen kvarstår efter att du har lämnat dina synpunkter till oss på Folktandvården kan du kostnadsfritt vända dig till Patientnämnden.
www.patientnamndenstockholm.se

Inspektionen för vård och omsorg, IVO

Om du anser att du blivit felbehandlad kan du göra en anmälan till Inspektionen för vård och omsorg. De utreder anmälningar om allvarligare händelser inom vården.
www.ivo.se

Patientförsäkringen

Genom patientförsäkringen kan du som drabbats av skador som uppstått inom tandvården få ersättning.
www.patientforsakring.se