Kvinna skickar synpunkt till Folktandvården Stockholm via sin mobil på 1177.se.

Publiceringsdatum: 15 september 2021

Lämna synpunkter och klagomål via 1177

Lyssna

Nu kan du enkelt lämna dina synpunkter och klagomål till oss på Folktandvården Stockholm via 1177.se. Din åsikt är viktig och när du berättar vad du tycker fungerar bra eller dåligt hjälper du oss att utvecklas.

Det är viktigt för oss på Folktandvården Stockholm att du är nöjd i din kontakt med oss. Via 1177.se kan du nu smidigt och säkert skicka in dina synpunkter, klagomål och beröm direkt till våra kliniker och hjälpa oss veta vad du tycker kan bli bättre.

”Att samla många olika tjänster på 1177.se gör det enklare för våra kunder att kunna sköta flera slags ärenden i en kanal. En annan stor fördel är den elektroniska identifieringen med Bank-ID eller e-legitimation som skapar trygghet och skyddar den personliga integriteten”, säger Irene Smedberg, tandvårds- och utvecklingschef på Folktandvården Stockholm.

Hur lämnar jag mina synpunkter på 1177

Så här ser processen ut när du lämnar synpunkter via 1177.se:

• Du loggar in på 1177.se och väljer rubriken mottagningar.
• Klicka på ”Hitta och lägg till” och sök fram aktuell mottagning.
• Under mottagningens tjänster finns länk till e-tjänsten ”Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare”.
• Där fyller du i ett formulär som du sen skickar in.
• Ärendet handläggs enligt fastställda rutiner.
• Svar skickas till din inkorg på 1177.se inom fyra veckor.

Du är naturligtvis också alltid välkommen att lämna synpunkter, klagomål och beröm direkt till din tandläkare eller tandhygienist, eller till klinikchefen, via telefon eller brev.
Telefonnummer och adresser till våra kliniker
Mer information om hur du kan lämna synpunkter och klagomål samt hur du gör om du vill vara anonym eller lämna en åsikt via fullmakt hittar du på vår hemsida.

Lämna synpunkter och klagomål till Folktandvården Stockholm

Övriga tjänster via 1177

De e-tjänster som vi på Folktandvården erbjuder via 1177.se idag är att du kan läsa din journal, hantera dina bokningar och nu även möjligheten att lämna in synpunkter och klagomål. Fler e-tjänster är planerade och kommer att implementeras löpande.