Fler artiklar

Gå till sida: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 .

• Folktandvården lanserar Nollhålsvisionen

5 februari 2017

Noll hål för alla – det är Folktandvården Stockholms vision som nu presenteras i den aktuella kampanjen ”Nollhålsvisionen”.

• Världsunik anläggning för destruktion av lustgas

2 februari 2017

Lustgas är ett viktigt hjälpmedel inom tandvården. Med hjälp av ett klimatbidrag från Naturvårdsverket har Folktandvården Stockholm som världens första tandvårdsaktör installerat en central destruktionsanläggning för lustgas, då gasen har en mycket negativ klimatpåverkan, drygt 300 gånger mer än koldioxid.

• Sommarjobb för dig som studerar tandvård

30 januari 2017

Vill du vara med och utveckla framtidens tandvård? Är du intresserad av att sommarjobba i ett större sammanhang och värdesätter en bra introduktion och värdefull erfarenhet? Nu kan du som studerar tandvård söka sommarjobb på Folktandvården Stockholm.

• Slopad patientavgift från 85 år

21 december 2016

Personer från 85 år eller äldre behöver inte betala patientavgift i öppen hälso- och sjukvård från den 1 januari 2017. Tandvård som landstinget ansvarar för räknas till öppen vård.

• Gratis tandvård till och med det år du fyller 23

12 december 2016

Riksdagen fattade beslut den 15 december 2016 om att höja åldern för gratis barn- och ungdomstandvård till och med det år du fyller 23 år. Höjningen kommer att ske i tre etapper: 2017 höjs åldersgränsen för fri tandvård till 21 år, 2018 till 22 år och 2019 till 23 år.

• Eva Ljung ny vd

27 oktober 2016

Den 1 januari 2017 tillträder Eva Ljung tjänsten som vd för Folktandvården Stockholms län AB. Hon efterträder Ann-Charlotte Frank Lindgren som går i pension.

• Möt Folktandvården på Seniormässan

14 oktober 2016

Tiderna förändras. Förr var det inte ovanligt med tandlösa seniorer, i dag har vi ofta kvar våra egna tänder. Friska tänder ger hälsa och välbefinnande. Kom och träffa oss på Seniormässan 18-20 oktober!