Boka tid online till Folktandvården Akuten

Nu kan du boka reserverade akuttider direkt på vår hemsida. Att drabbas av akut tandvärk kan komma plötsligt och det är många gånger viktigt att du får snabb hjälp. Akuten har öppet 365 dagar om året, även helger och storhelger.

När olyckan är framme

Ibland är olyckan framme och du kan drabbas av akut tandvärk, en skadad eller utslagen tand, inflammation eller andra akuta problem med dina tänder. Då är det viktigt att du snabbt får träffa en akuttandläkare. Därför erbjuder vi nu reserverade akuttider som du själv snabbt och enkelt kan boka direkt på vår hemsida.

- Det känns positivt att erbjuda kunderna möjlighet att själva boka tid online för akuta tandbesvär. Något som länge varit efterfrågat och väl kommer komplettera alternativet att komma till oss direkt på våra drop-in-tider, säger Dan Örblom som är klinikchef på Folktandvården Akuten.

Alla är välkomna

När din vanliga tandläkare inte har möjlighet att hjälpa dig med akuta besvär med dina tänder är du välkommen till oss på akuten. Vi tar emot alla, både dig som redan är kund på Folktandvården och dig som annars har en annan ordinarie tandläkarmottagning. Akuten har öppet 365 dagar om året och vi tar emot cirka 25 000 vuxna och barn varje år.

På akuten har vi även drop-in utan förbokning av tid och då behöver du inte ringa innan. Folktandvården Akuten ligger på Fleminggatan 48 vid Fridhemsplan.