Bokning

Ta del av vanliga frågor och svar om tidbokning online.

Kod för internetbokning, hur använder jag den?

Om du har en kallelse, tidlapp eller bekräftelse med kod för internetbokning kan du logga in och ändra eller avboka din tid i vårt bokningssystem.

Har min bokning gått igenom?

Tänk på att du måste bekräfta din bokning eller ändring av tid för att det ska vara klart. När du har gjort det får du en bekräftelse, "Tack för din bokning" respektive "Tack för din ändring" på bokningsidan. Har du angett din e-postadess/ditt mobilnummer får du även en bekräftelse via mejl och/eller sms.

Ändra tid eller boka ny tid?

Om att boka om tid eller boka ny tid i vårt bokningssystem:

Boka, ändra eller avboka med internetkod
För dig som redan har en tid och vill ändra eller avboka den. Även för dig som har fått en kallelse med kod för internetbokning och uppmaning att själv boka tid. Internetkoden finns på din tidlapp, kallelse eller bokningsbekräftelse. Om du har tappat bort din kod, kontakta din klinik för att få hjälp med en ny.

Boka tid utan kod
För dig som vill boka en ny tid. Om du redan har en tid och bokar en ny får du två bokade tider – den första tiden tas inte bort med automatik. Bra att veta: Om du har flera bokade tider på kliniken kan du inte ändra eller avboka dem online utan är då välkommen att ringa kliniken för att få hjälp med det.

Min kod funkar inte, vad gör jag?

Kontakta din klinik direkt för att få hjälp med ny internetkod. Du kan också anmäla felet via vårt formulär för bokningsfrågor så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Får inga förslag på tider

Om du inte får några förslag på tider kan det bero på att:

  • Om du har försökt ändra din tid kan det bero på att det saknas upplagda tider på kliniken inom 90 dagar. Kontakta aktuell klinik så hjälper vi dig.
  • Om du ska boka en ny tid och inte får några lediga tider har kliniken tyvärr inga lediga tider inom de närmaste 90 dagarna. Välj gärna en annan klinik i så fall.
  • Om du får få förslag på tider kan du testa att ändra slutdatumet för din sökning i datumväljaren. Du kan söka tid upp till 90 dagar framåt.

Har två tider och kan inte boka om?

Om du har två bokade tider, till exempel en tid hos tandläkare och en hos tandhygienist, på samma klinik kan du inte ändra tid här på webbplatsen. Det beror på att det kan vara viktigt att tiderna kommer i rätt ordning. Din klinik hjälper dig gärna att ändra tiden per telefon istället, välkommen att ringa. Våra kliniker

Vad är sista minuten?

Många av våra kliniker erbjuder billiga sista minuten-tider. Det är när vi har fått återbud eller av någon annan anledning har en ledig tid. Vi erbjuder sista minuten-tider på undersökning hos tandläkare eller borttagning av tandsten och missfärgning hos tandhygienist, som till exempel tar bort tandsten, gör en professionell tandrengöring, polerar. Sista minuten gäller endast vuxna. Se sista minuten-tider här

Hur sent kan jag avboka min tid?

Avboka senast 24 timmar före besöket. Då slipper du betala för uteblivande eller sent återbud, som kostar 75 kr för barn och ungdomar och enligt prislista för vuxna.

Hur gör jag för att byta klinik?

Du väljer fritt mellan våra kliniker och kan alltid byta, men inte via vårt bokningssystem. Istället kontaktar du din gamla klinik och ber dem skicka din journal och information om kommande kallelser till din nya klinik. Du når våra kliniker via telefon eller genom att skicka ett meddelande.

Hur boka tid hos specialist?

Till specialisttandvården behöver du, med undantag för tandreglering, remiss. Remissen får du hos tandläkare, läkare eller annan vårdgivare. Om du vill komma till specialisttandvården är du välkommen att boka en tid för undersökning i den vanliga allmäntandvården.

Är asylsökande, hur bokar jag tid?

För att boka tid online måste du ha ett svenskt personnummer. Du är varmt välkommen att istället kontakta någon av våra kliniker direkt, genom att ringa eller skicka meddelande, för att boka tid. Se våra kliniker